Salam....

Petang semalam dapat message dari tailor yang biasa saya tempah baju.

"Kak,baju baju akak dah siap"

Yeaahaa...minggu depan leh tayang baju baru nihhh...
Maka,selepas solat Zohor,drive laju laju ke Selayang...
Setibanya di sana,nampak baju baju cantik tersarung kat patung dalam cermin kedai.

"Waaa...cantiknya...", teruja sangat sebabnya semua kain yang ditempah tu adalah pemberian kawan kawan sebelum bertukar,kerana agak banyak,tempahan lambat disiapkan,kecuali baju raya,saya minta Si Zila tu siapkan juga.

Setelah selesai urusan pembayaran,aku pun mula fitting baju baju tu.

Baju pertama,tak ngam....
Baju kedua,pun tak ngam... Dan saya pun tak mau buang masa cuba yang lain.

"Ala,Zila...gedobohnya...."

"Tu laaaa...sebelum raya hari tu,kan Zila dah suruh akak ambik ukuran baru,akak tak nak...ini ukuran lama,sekarang akak dah KURUS........,kena ambil ukuran baru ni,tak pe,biar Zila ALTER kasi KECIK......"

HA ha ha....nak ketawa besar ni....suka sangat.... sejak awal Januar,setiap hari timbang,memang nampak perbezaan setiap bulan.Tapi sebab saya ni jenis tak cerewet sangat,saya tak kisah untuk ambil ukuran baru,tapi memang baju raya saya macam baju pinjam...besar sangat...( dan saya pun tak suka pakai baju betul betul fit kat badan,sedang sedang gitu... ).

Memang awal tahun dulu,azam saya nak mengurangkan berat badan,dan tanpa apa apa '......mate', atau ubat,saya dah berjaya mengurangkan lapan kilo dalam masa 9 bulan ini,lambatlah,tapi ori...tanpa bantuan ubatan- ia juga sebagai menyahut cabaran kawan- katanya saya tak akan berjaya mengurangkan berat badan tanpa menggunakan minuman yang dipromotenya....
"Habis tu,baju raya akak hari tu,macam mana?"

"He he...memang akak ada bawak pun....sebab masa akak pakai waktu raya,ada orang tegur...baju besar dari tuan...."

Sewaktu hari raya,saya amat kawal pemakanan...walau saya gila lemang dan ketupat palas....dan selepas raya ni, saya timbang balik dan dengan bangganya saya nak mengumumkan bahawa berat badan saya GAGAL bertambah...betulll tak bertambah walau setengah kilo pun....tahniah untuk saya..kan?kan ?kan?

0 dah buat karangan gred A:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...