Salam....

Hujung hujung tahun ni, tentu dapat banyak undangan makan nasi minyak, kan?
Kami satu family memang suka pergi kenduri orang kawin....jauh pun,kalau ada masa, InsyAllah sampai laaa...

Satu sebab kenapa kami suka pergi kenduri, sebab dapat telur rebus. Kalau pergi kenduri dapat gula-gulu atau baulu besar tanpa telur rebus ( bunga telur ), rasa macam tak lengkap.

Kalau dapat bunga telur, belum sampai rumah, dah settle dalam kereta lagi. Si ibu tukang kopek kulit telur, hulur kat orang sebelah, kopek lagi, hulur belakang, baru nak kopek untuk ibu sendiri, orang sebelah dah hulur tangan balik...

Kalau kat rumah, telur rebus tu tak laku, kecuali setengah masak. Tak tau la kenapa telur orang kawin tu, rasanya sedaaappp sangat. Manisnya lain macam. Agaknya sebab masak niat nak bagi orang ramai makan kot, tu la rasa dia lain...tapi memang besh laaa.....

Tak tau la korang macam mana...tapi kami memang suka telur orang kawin.....-istilah Cik Bab ni...-

Ada sapa sapa nak jemput kenduri lagi?

10 dah buat karangan gred A:

g0m0k9enDek said...

mak kata makan telur kenduri kawen mik berkat org kawen! ahaks! anak2 dara d galakkan makan! supaya kawen cepat.. lalalala

Cikgu Nurin said...

Haaaa...rajin rajin laaa g jemputan tau...hi hi hi..

sarah-najwan said...

semalam pi tapi da lambt sb ada hal..xdpt telur pun..dpt kuih2 je..zmn skrgkan..

Cikgu Nurin said...

Ye lah Sarah, sekarang ni orang bagi kuih kuih jer....lebih mudah kot...

CT said...

Hah! Dlm fridge akk banyak tu...moh sini anak dara datang umah akak...hehehe

Cikgu Nurin said...

CT...tq sudi berkunjung...tapi banyak makan telur kawin nanti...kut datang pinangan berdedai dedai...susah pulak nak pilih...hi hi hi..

abgreds said...

nurin inn..
bonda abgreds kalo g umah org kawen, musti nengok pelamin, pastu cilok bunga telor..haha..
dululah..skarang dan pencen doh..

CIK TOM said...

heheh...kalau umah cik tom konpem rajin buat nasi lemak time byk telur kenduri kahwin..hehe

nati akak tunggu cik tom kahwin plk ek..nak jemput akak..huhu

p/s:sori br smpt bls knjgn sblm ni :)

Cikgu Nurin said...

abgreds,sama macam mak saya,,pas tu satu lagi wajib tengok bilik pengantin.....

Cikgu Nurin said...

HAAAAAA...Cik Tom.....jangan lupa akak tau...insyaallah...akak sampai...

tak pe labat...asal sampai...sayang Tom

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...