Salam...
Entri ini ditulis bukan untuk mengungkit atau menyentuh peribadi sesiapa,apatah lagi di bulan mulia ni,ia sekadar luahan hati...

Sekadar ingin berkongsi,tentang sikap sesetengah dari kita,bila nak minta tolong dari kita,manis mulut siap dengan pujuk rayu,mengalir airmata lagi...buka segala kesusahan,cerita segala kepayahan. Selagi belum ditunaikan,selagi itulah merayu,merayu dan merayu...seakan tiada esok.....dan kita,dek kerana simpati, sedaya upaya menunaikan hajat dan permintaan,biar terpaksa mengenepikan kepentingan sendiri.

....... ..........................................

Di saat yang lain,kita memang sangat-sangat memerlukan,bukan meminta balasan kerana pernah ditolong,tapi kerana kebetulan dia yang kita pernah tolong dan bantu dengan segala kudrat yang sedikit ini,ada apa yang kita perlukan itu,bukan wang ringgit,dan bukan meminta pertolongan percuma,tapi janji berbayar,bukan untuk aku pun,untuk orang-orang yang aku sayang....kerana aku tak ada apa yang memang aku perlukan itu,dan aku bukanlah orang yang suka menyusahkan orang lain,tapi untuk orang-orang yang aku sayang...

.................................................

Tanpa rasa bersalah ,"alahhh...,kau cari lain laaa...aku malas...."
Dan si pasangannya menambah,"eemm...susah susah sangat,tak payah la benda tu...."


.................................................


Kecewakan? hampa dan kasihan orang-orang yang aku sayang......

4 dah buat karangan gred A:

~~ciklinn~~ said...

itulah kehidupan sebenar2 manusi adik penuh kepurapuraan huhuhuh..harap kita jgn jadi camtu...

salam ramadhan dik.. tq yer singgah umah ciklinn.. meh kita tukar2 link..

Rashid said...

salam

hmm hmmm. Itulah manusia. Punyai sikap pelbagai.. takper. orang kata memberi lebih baik daripada menerima. kita ikhlas.. moga segalanya akan kembali baik utk kita tanpa kita sedarinya..

anati said...

Yea la Ciklinn...rambut sama hitam..hati lain lain...kan..- dh link ciklinn di sini...

anati said...

Salam Cikgu Rashid..redho je lahhhh...tapi bila nak menggembirakan orang orang yang kita syanag terbantut...alahai...sedihnyaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...