Salam..

Saja nak kasi gempaq je tajuk entri tu...


Tapi siri BERCAKAP DENGAN JIN karya TAMAR JALIS ni memang ngetop waktu saya masih di sekolah menengah...


Saya bukan nak bercakap dengan jin...takut aihh...cuma dah lama tak bercakap dengan bunga, burung,ikan...


Jadi hari ni murid-murid,cikgu nak ajar mengenai flora dan fauna serta unggas di negara kita ye...


Ok,mari sini dekat dekat.....meh kita layan gambo yek....


Memula...tengok niii...ini lovebirds...cikgu snap waktu beraya di rumah sepupu cikgu...burung ni saaaannnggaattt romantis...

psstt...tengok tuu...ada orang nak amek gambo kite...ready....dekat dekat sket,bio dia jeles....




eee...cayang dia....


ishh...ader kutu ke nih....



luv u forever....

Ok sekarang kita tengok ikan pulak..ini ikan Toman...
Ini ikan apa?
Ikan toman.....
Ikan apa?
Ikan Toman
Ikan apa?
IKAN TOMAN CIKGUUUUU.......
Bagus....
Ikan ni garang...kalau dia tension,suka lompat sampai terkeluar dari akuarium....

Tapi bila cikgu nak snap gambo dia...elokkkk je dia kat dasar akuarium tu...


Ini Ikan Kelisa..bukan kelisa kereta tu tau......

ikan ni sangat sangat aktif,tak tau duduk diam..macam murid murid jugak...



Pas tu....tengok ni...pepatung ni cikgu snap masa cikgu berendam kat air terjun Sungai Gabai...


Haaa...yang ini bukan bumga plastik tau....ini bunga betul,cikgu dapat masa pergi rumah kawan Hubby cikgu kawin...eehh.. silap kawinkan anak dia..



Ini carnation,juga warna biru,sebab tema perkahwinan tu,biru putih..



( tq Datin Rina yang bagi bunga bunga yang cantik ni...)

Baiklah murid-murid,kita berhenti di sini dulu...cikgu nak pergi sambung Open House pulak...
Jumpa lagi...

4 dah buat karangan gred A:

g0m0k9enDek said...

i love u juga burung!! err.. cikgu.. nak ikut p open house!!

Cikgu Nurin said...

jomm...terjah open haus...minggu depan bru diet balikk...

Tomato Gurl's Life said...

pepatung tue paling kiut..wah pndi cikgu buat tajuk entry gempak..hihi

Cikgu Nurin said...

Cik Tom: he he he..kata nak up traffic....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...