SALAM SAHABAT SEMUA...

Sihat????? harap harap sihatlah semua ye...maklumlah sekarang ni musim orang demam,pada yang demam tu,makan ubat supaya cepat sembuh....( untuk adik Cik Tom..cepat sembuh ye...)

Pagi tadi, saya menyerahkan semua kertas jawapan Bahasa Melayu Kertas I pada kelas. Seperti biasa, saya akan buat perbincangan mengenai jawapan mereka....mengapa jawapan ni betul,mengapa salah...beri sebab mengapa kamu pilih jawapan ni..macam macam lagi la...sebab saya mau setiap jawapan yang mereka beri tu,mereka tahu dengan pasti,bukan main tembakkkk jer...

Soalan dikupas satu persatu,sambil round kelas,rotan di tangan...bukan untuk merotan murid,nak 'PAP' kat meja,kalau mereka tak beri perhatian, dan satu sifat saya,sangat suka menyoal murid yang kelihatan leka...

Maka,sampailah ke satu soalan yang berbunyi:

'Beri perkataan berlawan pada perkataan yang bergaris dalam ayat di bawah'

Sekampit garam halus itu cuma berharga dua ringgit sahaja.

Sambil membaca ayat tersebut,mata saya merayap mencari mangsa....Maka ternampaklah seorang mangsa, budak lelaki, Naim,matanya menunduk dan jari jarinya macam memainkan sesuatu. Si Naim ni,budaknya lurus bendul....hah...siap kau...Jeng,jeng,jeng....saya berjalan perlahan ke mejanya dan 'PAAAAAPPP'...

"NAIMMMM....sifat halus tu macam mana????( suara macam petir...he he he...)sengaja bertanya tentang sifat halus tu,bukan lawan perkataan...

Si Naim dengan mata terbeliak,terkejut,terus terlepas getah yang dimain mainkan tadi,sepontan,tangannya menanggalkan songkok yang dipakai dan terus menjawab lancar..

"BILA SAYA KATA HALUS, CAM NI HAH,HALUUUSSSS JE..."sambil tangannya menggosok kepala, sebiji macam aksi HARITH ISKANDER dalam iklan NESCAFE...

ADUUIIIII......migrain saya....kelas pun apa lagi,riuh rendah,tepuk gendang, melompat,semua ada.....macam tak pernah gelak lapan tahun...saya tak tau nak marah ke,nak ketawa ke...akhirnya...ketawalahhh....

'Awak ni,kalau macam tu,hafal pulak...'

Si Naim duk terkebil kebil........aduyai anak anak muridku....

18 dah buat karangan gred A:

one2paii said...

cikgu cube tgok saya pulak..halus jerk pale saya..macam bayi kan..tuh sebab ramai kata saya cantik..haluusss..hahaa

cikgu Nurin said...

yo lah tu pai....ha ha ha...meh nak chek...

Tomato Gurl's Life said...

hahahhahahahaha...
adeh ni penangan iklan nescafe la ni..sakit perut la cik tom baca 2x ni..hihi

Cikgu Nurin said...

tu la Cik Tom..bebudak ni,kadang kadang menaikkan darah,tapi kadang kadang tu,aksi spontan diorang tu menghiburkan jugak...

g0m0k9enDek said...

hahaha.. kalo yang tu pon diorg terpengaruh.. apatah lagik kalo yg x senonoh kan cikgu? seidh tol...

Cikgu Nurin said...

tu la die anak anak sekarang...terdedah ngan screen...agaknya kalu cikgu dia masuk tv,mengajo baru boleh faham kut...

Rashid said...

haha!! bagusnya jawapan.. tentu cikgu akan sentiasa muda remaja.. sebab asyik ketawa je manjang..

anati said...

Cikgu Rashid,budak budak ni,kadangkala tak terjangkau dek akal kita apa yang dia orang nak keluarkan...

anati said...

Cikgu Rashid,budak budak ni,kadangkala tak terjangkau dek akal kita apa yang dia orang nak keluarkan...

Eryati said...

hahhaha..tu jawapan yg jujur kak...

Ckin Kembaq said...

klakar la..hehe

surihati_ku said...

cikgu saya kurang minum nescafe..tapi iklan nescafa suka tgok..yang berkepala botak heee

Cikgu Nurin said...

Erati..betul tu...kalau tgk muka dia waktu menjawab,terkebil kebil je mata dia,tapi jawab kemain konfiden...

Cikgu Nurin said...

Ckin..ye memang kelakar,,...sakit perut akak menahan ketawa ari tu...

Cikgu Nurin said...

Surihati_ku;akak suka minum nescafe especialy waktu tgh penat,dia macam boleh boost kita punya energy tau...sgt addicted..

Cikgu Nurin said...

Surihati_ku;akak suka minum nescafe especialy waktu tgh penat,dia macam boleh boost kita punya energy tau...sgt addicted..

Kamsiah said...

salam cikgu...
saya yg membacanya turut tergelak sama...aduii pengaruh iklan..cepat ja budak2 ingat

Cikgu Nurin said...

Kamsiah..bebudak, macam tu lah...ada je kerenah dia orang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...