Salam....

Kenapa saya tak suka hujung tahun? Hujung tahun la best, boleh pergi holiday.....
Tak,tak, tak...saya memang TAK SUKA suka hujung tahun....
Hujung tahun sebelum bercuti panjang....


Hujung tahun seorang guru...
43 rekod murid perlu beres sebelum cuti..
Seorang murid tiga rekod perlu diisi...
Satu rekod ada berhelai helai mukasurat...
Tinggi,berat semua kena sukat..
Lulus gagal semua kena kira, catat...
Murid hadir ponteng lewat juga kira dan catat....


Data murid untuk tahun depan...
Nak letak kelas mana,kena tentukan...
Okey semua cikgu,
Cepat kita bincang....
Mana marksheet?cepat bentang...


Minggu depan Hari Tokoh dan Anugerah Cemerlang...
Senarai murid dan butiran cepat siapkan...
Okey,Ketua Aliran,
Ini fail, semua lima kelas bawah cikgu,
UPDATE kan...
Bila nak?
A.S.A.P laaa....


KETUA PANITIA?
CIKGU SPBT?
AAMMMAAAAAA..........


Kerani call..
Akak...cepat datang ofis...
Murid nak pindah...
Fail kena serah...LENGKAPKAN......
Dia pindah jauh,Sabah...
Tak boleh datang waktu cuti sekolah....


Okey...meeting..meeting...
Pukul 3 petang,masih meeting...
HUWAAAAAA...dah dapat senarai tugas waktu cuti...
Kena handle kursus lagi...


MAAKKKK.......




Kalau ada orng nak jumpa waktu sekolah...cikgu cikgu mesti senyum cenggini tau....

p/s: Kesian dengan sorang kawan,kerja sekolah terlalu menimbun,anak demam kuat,terpaksa bawa ke sekolah,pengasuh balik kampung,sebelah tangan mengelek anak, kerja dengan sebelah tangan...

Cuti tiga hari,plan nak holiday terpaksa diketepi...huaaaaaaaa......

12 dah buat karangan gred A:

Tomato Gurl's Life said...

erk sibuknya akak...adeh konpem pening nak handle semua keje tue..selama ni semua org ingt jd cikgu senang..anak murid cuti, cikgu pun cuti..upenye tidak..huk3

Cikgu Nurin said...

he he he..nanti bila cik tom dah jadi cikgu,haaa...kena hadapi la semua tu...

abgreds said...

abg ipar selalu bawak balik homeworknya kat rumah..
betullah cikgu sekarang ni...
betullah apa?
tanya cikgu nurin..

Cikgu Nurin said...

btul tu abgreds..tgh mengadap homework la ni....bila boring dan penat,bw jap...sambung balik kerje...selagi tak pencen...

Rashid said...

seronoknya jadi cikgu!!! hehe

cikgu Nurin.. senyum je saya ..

Kamsiah said...

besar jasa dan pengorbanan sorg guru...

gigi rongak said...

haha..cikgu rongak dtg sekolah sekali sekala je ni..wakaka...
sibuknya bila jadi cikgu..mcm2 kena buat.. haha

inipaencomot said...

akak,saya da copy siap2 entry ni.
*kurg ajarkan? haha*
hehe suke lah =]

g0m0k9enDek said...

cigu, sila jangan buat saya garu kepala!!!! haishhh~

Cikgu Nurin said...

inipaincomot: silakan...:)

Cikgu Nurin said...

Gomok...meh sini..cikgu tolong garu....SINIII...

Educator_2009 said...

sama la kiteeeeeeee...x suke hujung tahun..lagi 3 tahun nnt nak bersalin dekat2 hujung tahun..bole cuti 4 bulan terus..kah kah kah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...