Hmmmm...bukan saya...
Insyaallah, saya diberi kesihatan yang baik oleh Allah sehingga ke hari ini...
Ini kisah anak murid yang sakit jantung.

Alkisahnya, dah masuk bulan dua ni, dah nak sampai ke pertengahan Februari dah pun.
Tapi ada lagi dua tiga murid Tahun Satu, yang mak atau neneknya kena bersekolah sekali.
Kalau mak @ nenek tu, tunggu di kantin, tak apalah jugak, ni tak...kena menempel kat pintu kelas,
kalau tak, melalak laaa sampai retak tiang sekolah....

Satu kes sebelum cuti CNY dulu, sorang cikgu perempuan sampai terpelanting kasut tinggi mengejar murid
yang terlepas 'kandang' menuju ke jalan raya, mengejar kereta mak yang meninggalkannya secara paksa di sekolah...
Pendek kata, time berlari mengejar budak tu, tak kira la, kasut ke mana, kain dah lagu mana....hhmmm...


Budak budak yang macam ni,kalau datang sekolah, ada jer alasan, demam la, sakit perut la, pening kepala laa...macam macam penyakit keluar.

Alkisahnya dengan sorang murid lelaki ni.
Hari tu melalak, alasannya kawan suka usik.
Lepas tu, esoknya melalak lagi, demam pulak daaahhh...
Hari ni, melalak lagi dalam bilik guru...

Maka, ada di antara cikgu yang ramai ramai menonton Sinetron tu pun bertanya...( sinetron la tu...citer tak habis habis, dengan masalah yang bersambung sambung...)
"Hmmm, hari ini awak sakit apa pulak?"
Dengan esak tangisnya menjawab la dia..
"Saya ni cikgu...huhuuu...saya ni...SAKIT JANTUNGGGG..."

Pakat gegar la bilik guru, tau dah auta dia...
Sarang penyakit betul budak ni...
Maka adalah lagi yang bertanya dalam gelak gegar tu..
"Jantung awak kat mana?"
"Aaaa..kat sini..."
Sambil kedua dua tangan terangkat nak memegang kepala, pas tu tak jadi..
"Eh bukannnn...jantung saya kat..kat..haa kat sini...."
Kedua dua tangan menekan perut dengan gaya yang amat sakit sekali....
Aduiii...pandainya politik...
Hantu Kak Limah pun boleh menangis balik rumah tengok lawak dia...

Macam mana laaa nak buat dengan budak budak macam ni ye....
Cikgu sampai tak boleh nak mengajar, asyikkk laaahhhhh nak memujuk...

Tapi, alasan paling fofular di kalangan bebudak ni...TAKUUUT CIKGGUUUU.....
Politik laa tuu...
Kalau dah macam tu gayanya..kalau cikgu lawo macam FASHA SANDHA atau NORA DANISH pun, ko takut jugakkk...

20 dah buat karangan gred A:

kasihredha said...

kelakarnya
jantung ada kat perut rupa2nya ye...hihi

Cikgu Nurin said...

perangai budak budak kak...macam macam hal...

g0m0k9enDek said...

hak hak hakkkk...! sakit perut den!

Cikgu Nurin said...

Hah...Gomok pun sakit peghut gak..tak nak skola la tu....

sarah-najwan said...

budak2 skrg
asal sakit je..pandai buat muka monyok
tu jg saya hadapi kat skoloh
tapi sye xlayan sb bdk yg sama...kita pom tau fe'el dorang

pokoknya..sabar ajo..demi anak bangsa

Dr Mohd Hafiz bin Dato' Osman said...

budak-budak sekarang makin kreatif je alasan diorangkan..

abgreds said...

haluuuu nurin inn...
ko sihat wal afiat kan haa.. bagus bagus....
aku kalo jadik cikgu la ni..konpem aku yang kena sakit jantung aduhaiii...bebudak sekarang...

Ati Masrif said...

as salam cikgu,

budak2 lani mcm kerenah na..

silap hari bulan cikgu pulak yg
sakit jantung

terima kasih byk2 doakan utk ati hari tu ye

sangat2 kita hargai..

sayanggg cikgu nurin!

Cikgu Nurin said...

Sarah: Tu la cabaran jadi cikgu ye...kena scan penyakit bebudak...

Cikgu Nurin said...

Dr. Hafiz:memang budak budak zaman sekarang penuh dengan kekreatifan...kadang kadang sampai tak tau nak katogerikan mereka ni, nakal ke...kreatif...

Cikgu Nurin said...

Abgreds:Tu le pasal, jd cikgu kena byk makan jamu,mkn vitamin...kalu tak, pengsan...

Cikgu Nurin said...

Ati: Apa yg boleh sahabat maya buat, hanyalah doa dan doa...syukur Ati da ok...

alizaarif said...

cikgu..makin hr makin mcabar tugas nyer....

Cikgu Nurin said...

za: cikgu sumer boleh jadi....

- Cik Norazlina [@tau] Nora - said...

salam kak...
hahaha...ada juga pelajar mcm tu kak?

nanti bila saya sudah jadi guru macam mana pula ragamnya ya?
hahaha...

Cikgu Nurin said...

Nora: Macam macam adaaa.....

nba-Nur said...

Budak2 sekarang memang macam2 alasan.

hakeR said...

alasan bapak bila ada perjumpaan PIBG;

'saya lambat sikit sebab nak pergi cybercafe' huhuhuhu...

GreenJade said...

hahaha gelabah cari jantung x jumpa :))

jusdelima said...

nikmati gaya hidup sihat bsma JUS DELIMA pomepure.100% asli.sila layari blog sy http://jusdelima83.blogspot.com @ hubungi aziz 0199311274 @ http://ajih83.pomepureasia.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...