MIGRAIN....


Dah lama tak migrain teruk macam Ahad semalam.
Mungkin terlalu penat.
Seharian Hari Sabtu dengan program di sekolah.
Pagi Ahad saya bangun dengan semangat MALAS   yang berkobar-kobar untuk ke kuliah.
Masuk tutorial ketiga, kepala dah beri tanda...
Habis kuliah 2.30 petang, drive macam orang mabuk...


Sampai rumah, solat ZZUUMMM....
Bangun hanya untuk solat semata-mata, sebelum bersambung tidur,tidur dan tidur...
( nak bangun tak boleh, kepala macam di ketuk ketuk )
Nasib baik Cik Bab tu tolong tengok tengokkan makan minum atuk dia...
( malam malam buatkan atuk teh ais...seb baik atuk tak terkucil....)


Pukul tiga pagi, kejutkan My Sivaji.
Perut rasa bergulung-gulung.
Kepala jangan cakaplahhh...macam ditanam kaca dengan paku.
Keluarkan isi perut yang tak berisi sejak tengahari..
Muntah sampai hampir empat pagi...


Natijahnya, saya lewat bangun pagi tadi.
Bangun pukul 6.45....
Terus keluarkan karipap segera dalam fridge, letak dalam kuali, Solat Subuh...
Seb baik karipap tak hangus...
Cik Bab terlepas bas sekolah, My Sivaji tolong hantar...


Saya sampai sekolah waktu perhimpunan rasmi hampir tamat....


Ada sesiapa boleh bagi petua, supaya tak migrain...?

14 dah buat karangan gred A:

kasihredha said...

Cikgu dah ok ke? harap dah ok ye...
mungkin penat sgt kot cikgu.
Dapatkan cukup istirehat :)

Cikgu Nurin said...

OK dah Alhamdulillah.....sebab tu ada entri..hi hi hi...

Cikgu CTE said...

begitulah pengorbanan guru...memang migrain tu penyakit cikgu2...

Citarasa Rinduan said...

selamat malam cikgu nuri

pernah dengar orang kata..ambil bunga raya..ramas2 kat kepala..ala2 syampoo..

cuba yer...semoga cepat sembuh

Cikgu Nurin said...

Betul La Cikgu CTE...asyikkk migrainnn jer...

Cikgu Nurin said...

Ayu...tak kira bunga raya warna apa ke? ada orang kata guna yan g warna putih je...

nanti saya cuba...tq

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

semoga cikgu tenang senantiasa dalam menjalani kehidupan seharian ya....

banyakkan beristighfar..

sarah-najwan said...

semoga cepat sembuh..
xtau la cara nk atasi migrain ni..

kene relak byk2 deh..

- Cik Norazlina [@tau] Nora - said...

kak...
:) student memang cam tu...migrin je...

tido je la ubatnya...
kalau boleh muntah, muntahkan semua...

Cikgu Nurin said...

Sahrom...terima kasih...

Cikgu Nurin said...

Sarah...relax sangat pong jemu dehh...

Cikgu Nurin said...

Nora: mmg tdo memanjang....

Chik Na said...

tak pernah kena migrain..semoga cikgu segera sihat

Cikgu Nurin said...

Chik Na...Alhamdulillah...dah sembuh dah...tq...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...