Sampai di sekolah, terus ke pejabat, nak minta fotokopi kerja untuk kelas.  Semalam terlupa nak buat fotokopi kat luar. ( bayar tau, bukan free, walau untuk budak-budak...tak apa, tak kisah..)

Saya jadi hairan kenapa adik kerani yang selalu ber'hu ha hu ha' dengan saya senyap dan senyum saja, tak menyambut gurauan saya macam selalu.  Saya ni pulak jenis terlebih ramah dengan semua orang, dengan aci tukang sapu pun saya tak kisah.  Tak apalah, saya ingat dia tak sihat.

Selepas selesai bayar fotokopi, saya macam selalu, ucap "Tq my dear..i lab u..."
LawakKing saya disambut sepi, betul-betul tak macam selalu...
Saya keluar, menuju ke bilik guru.

Tiba-tiba,dari jauh saya nampak si adik kerani ni tadi meluru ke meja saya...

"Kak.....minta maafffff..."

"Kenapa?"

"Sebenarnyanya kan kak....kami dah kena warning..."

"Kena warning apa? dengan siapa?"

"Kena warning ngan CC (ketua kerani ), dia dah warning kami semua kat opis tu. Dia kata JANGAN BAIK SANGAT DENGAN CIKGU-CIKGU TU, KITA KENA ADA GAP DENGAN DIORANG....KALAU BAIK SANGAT NANTI BLA,BLA,BLA...."

"HAH?eeemmm macam tu ke gayanya....."

"Maaf ye kak, kalau depan dia, buat tak tau je ye kak...!"

Hmmmm...macam ni punya manusia pun ada ker....
Buat baik pun kena ada standard dan kelas masing-masing ke?

Padan la bila berurusan dengan Si CC ni, mata dia kalau bercakap tak pernah tepat pandang kita, walhal sesama jantina...lepas tu sambil bercakap, tangan dia sibukkk jer menulis la, mencari apa benda ntah..biar kita bercakap macam tunggul...oooo kena ada gap rupanya....

Baruku tau.....

25 dah buat karangan gred A:

ckLah said...

Kat mana-mana pun, ada masalah antara 'orang pejabat' dengan cikgu ya....lali sudah. dan biasanya, cikgu memang 'dikenakan' mengalah...



***Rujuk komen ckLah dalam entri Nurin sebelum ini. Ada sesuatu buat mu...

Miss Sunshine said...

Hmm.. kenapa kene ade gap pulak? Ishk, manusia macamni pun ade kat dunia ni...

Cikgu Nurin said...

ckLah: buat baik salah, tak baik nanti kata sombong pulak....payah betul...

Cikgu Nurin said...

Miss Sunshine: tu la yang tak faham tu...

Zuwairi Aiman said...

Salam kunjungan... singgahla ke blog saya ;)

amalhaj said...

keghojer mesti dlm semangat adek bradek. oghang kater ader semangat kekeluargaan. tiap oghang ader lebih ader kughang. tang potostat tuh memang camtuh ler nasib gughu. aper nak dikater..............

zeqzeq said...

Mcm sama je cite saya,tahun lepas lokasi, rahsia

Cikgu Nurin said...

Zuwairi: Insyaallah..terima kasih,sudi datang..

Cikgu Nurin said...

Amalhaj: mmg sepatutnya pun,kita igt dgn semagat adik beradik di tempat kerja, tak lah tension sgt..kekdahnya kena ada gap weh...

Cikgu Nurin said...

zeq: nanti ku jelajahi dan korek di manakah lokasinya..hi hi hi...

ckLah said...

Alamat emel di profil cklah dah sorok semula. Baru papar kejap, dah ada bloger yang hantar emel. Payah betul...hehehe.



Bagi alamat tau...xiiinam751@gmail.com

Cikgu CTE said...

sekolah saya pun ada CC baru... sejak dia masuk, cikgu2 tak dibenarkan memasuki pejabat sesuka hati hanya boleh berurusan kat kaunter aje...
nak cari kerani ke tekan loceng....

wehhh, penat berdiri kat kaunter tu...

ramai cikgu dah kecil hati...

Cikgu Nurin said...

Cikgu CTE: kena tekan loceng...?waduh, waduh.....besar gap tuh...

g0m0k9enDek said...

uishhh... akak ponnnnnn ada gini juga?? hahahahaha!

p/s akak, kita carik kedai 888 yer?? ok2 ehhh kat c tu??

Cikgu Nurin said...

Gomok: sama ker? hi hi hi...

kopok dia sedapp..ikan lebey...

kasihredha said...

MasyaAllah...ilmu & teori dari mana pulak yg di amalkan oleh CC itu ye.
Hairan dgn sesetengah manusia pelek camgini.

Citarasa Rinduan said...

selamat pagi sabtu

subhanallah...ayu baru tau antara staff pejabat dan cikgu2 ada masalah...
alahai.................
sabar yer cikgu nurin

GreenJade said...

alemak ade kelas2 darjat pulok deme yer..huh huh huh

org gitu merata2 ramai..kunun nk menyenangkan diri tp nyusahkan org lain ade lar..sabor jer le teman uhuhuhu

Ati Masrif said...

nampak sgt depa tu malas
kalau kena suruh wat kerja

kita pernah kena gak...

tapi ai kan lion...
auuww...kenalah dia balik...huhu

Cikgu Nurin said...

Kak Kasih: Ilmu kemanusian CC tu laaa...muka dia mmg kelat kalu kita masuk opis ketawa-ketawa ngan kerani...

Cikgu Nurin said...

Ayu: tak semua, dulu masa akak sekolah lama, tak gitu...

Cikgu Nurin said...

Jade: deme nak mendarjatkan diri sendiri..bio kan ajer...

Cikgu Nurin said...

Ati: Huuuu tatau pulak Ati ni lion..auuuummmmm....

zeqzeq said...

Pst kerani dok copy tuh..

Cikgu Nurin said...

Zeq: bio ke dia..lepeh ni..KITE BAKO jerr....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...