Pagi tadi waktu rehat...
'tteeeettt....'
Bunyi signal reminder di hp.
*bunyi teeeettt , effect bunyi hp cap ayam belanda...*

eh? ye kerrr?
aarrkkk....
Hah? saya  sendiri pun tak ingat...
Ini mesti kerja anak dara saya tu...
Emmmm....dah bertambah-tambah tambah ke'matangan' saya...hu huhu....

Balik ke rumah, selepas Zohor, "Ibu, adik nak gi umah Cik Man jap tau?"
"Nak buat apa?"
"Adalaaa..."

Saya mula nak mengadap assingment, bila dia masuk ke rumah...

 TADAAAAA......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Selamat panjang umur, Ibu....
Woohh..kok gede sekali hadiahnya...

Padanlah petang semalam dia asyik bermesej-mesej dengan si ayah.
Lepas tu bagitau, dia nak keluar dengan ayah.
Saya buat 'dono' je...bz.., biarlah dia nak keluar...

Hadiah tu dia sorok kat rumah Cik Man rupanya...
Cer bukak,cer bukak...ape ke isinye...


cantik balutannya..
dah sah sah ler cina kedai tu yang balut nihhh...
kad comel...

Jaapppp...cer bawak bersabor....

tadaaaa....
he he..macam hadiah orang kawin pun ada...
pandai adik n ayah...
tq..buat tambah koleksi ibu....
sayang dua-dua...mmmuuaaaahhhh......

Tq dikk....
Terima kasih tak terhingga juga pada semua kawan, kenalan sedara mara, kawan-kawan bloggers dan peminat-peminat... yang wish kat FB.....terima kasih atas ingatan dan doa kalian....
saya saaaaaaayang semua....

*banyak bebeno...nak kopipes kat sini, tenet selowww.....*





P/S: Masa remaja dulu, menyambut hari jadi satu saat yang menyeronokkan, belanja kawan-kawan dan dapat hadiah dari kawan kawan rapat.  Sekarang bila usia menginjak dan bila sambut hari jadi, perasaan tiba-tiba menjadi sayu....usia yang semakin bertambah itu, membawa makna bahawa usia kita semakin berkurang, semakin dekat rupanya perjalanan kita ke penghujung, semakin hampir kita dengan Maha Pencipta....apakah sempat lagi untuk hari esok.....

Hari ini, saya memanjatkan doa dan syukur kerana Allah masih meminjamkan kehidupan ini buat saya.  Saya gembira di kelilingi keluarga, kawan-kawan realiti dan maya yang baik, anak-anak murid dan semua di dunia ini.  Saya harap saya juga menjadi sebahagian yang mengindahkan dunia dan hidup kalian.....

17 dah buat karangan gred A:

kasihredha said...

selamat harijadi cikkkkggguuu...
semoga dilimpahi kasihsayang, rezeki, kesihatan yg baik dan diberkati Allah selalu...
Love you my dear sis

Cikgu Nurin said...

tq kak..I love too..

GreenJade said...

woo

selamat hari matang sedonia chekgu..semakin matang kah atau semakin tu-a kah?

sukses2,sihat2 & bahgia2 sokmo chekgu

nak adiah...!!(ekekeke org len nye betday org len mntk adiah)

Ellen said...

Selamat Harijadi sis..semoga semakin ceria..hehe

suri solehah said...

selamat hari jadi cikgu..biar dah terlambat skit..sebak tengok anak dara bagi hadiah hehe..betulkan cikgu semakin menginjak umur kita..semakin hampir dengan kematian..moga hari ini llebih baik dari semalam...

abgreds said...

Selamat Hari Ulang Tahun yang ke 17 err...beberapa tahun yang dulu...
err... beberapa belas tahun yang dulu... :)
err...sori tak der hadiah

Cikgu Tie said...

Selamat Menyambut Hari Lahir Yang Ke....?Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.Bahagia selalu di samping keluarga tersayang serta sahabat di alam realiti dan sahabat di alam maya.

Ati Masrif said...

Selamat Hari Jadi cikgu nurin cayanggg

soli lambat sehari ...

semoga sentiasa sihat dan bahagia bersama
keluarga yg tercinta

psstt...bila nak belanja..huhu

Ati Masrif said...

opps...lambat 2 hari..

^_____^

Azwani Shaari said...

happy birthday juge:) moga Allah kurniakan segala yg terbaik utk akak, amin...

- Cik Norazlina [@tau] Nora - said...

Amin untuk semua doa tu...

salam kak, happy belated birthday..
semoga dilindungi dan diberkati-Nya...
Amin....

Citarasa Rinduan said...

happy belated birthday cikgu nurin..

sorry lambat wish..ayu nie akhir2 banyak benor kerja...

GEGAR BLOG ANDA pun dah bercuti beberapa hari..sure kawan2 mengamuk..heheh

Kakzakie said...

Alahai kakak tertinggal. Tapi tetap wish to you happy belated birthday. Moga beroleh kebahagiaan di dunia dan akhirat hendaknya.

Pandai anak & suami bagi hadiah suspen ye :)

g0m0k9enDek said...

selamat hari lahir kakak sayanggggg!

nba-Nur said...

Salam.. Happy Belated Birthday kak.. Maaf la ketinggalan pula nak beri ucapan.. Nur doakan akak berjaya dalam apa jua bidang yg akak ceburi & beroleh kebahagiaan di dunia & akhirat. Semoga ceria selalu.. :)

CIK TOM said...

sori lmbt wish..slmt hari lahir akak syg!

Kujie said...

rasa macam nak bertandang sekarang nak minum sirap limau.


btw...happy belated birhtday

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...