Anda selalu tempah baju tak? Mesti selalu kan?
Kalau tak sebulan sekali sekurang-kurangnya pun dua tiga bulan sekali kut...
Saya pun selalu jugak,tengok budget....

Tapi hari ni, apalah tuahnya saya...

Pergi ambik baju tempahan. Tapi ini bukan kedai yang biasa saya hantar.  Pertama kali.

Balik rumah, saya pun dengan teruja 'menerai' baju kurung moden tu...

Adooiiii...geram,geram,geraaammmm.....ada orang dah try baju saya tu....baru nak sarung ke badan, saya terbau yang...mak aiii...baunya pahit,kelat,pekat tengik semua ada...eeeee.....

Saya taula itu bau tu bukan kepunyaan saya. Lagipun saya belum cuba.  Nak termuntah betul baunya. 

Mulalah hati nak mengumpat...
"Apa punya perempuan bau macam ni, dah tu cuba baju orang pulak...."

Saya tahan nafas dan cuba pakai jugak...geram lagi...ketat dan melekat, betul betul fit kat badan....haisshhh...kita ni bukan artis pakai baju ketat metat segala.  Heeee...geram,geram,geraaammmm....

Saya masukkan baju tu dalam bakul, nak basuh, masuk bilik air, geram lagi...air tak de....baru teringat,jalan masuk depan rumah tadi orang korek tanah...haisshhh...angin lagi...

''Pesal laaa tak buat kerja malam malam,masa orang dah tidur, masa orang tak nak gunakan air, tak pun bagi la notis..!!!!"

Hmmm..tak pasal pasal pulak orang orang tu yang kena tempias marah saya...tak baikkan????

Adui....nak menunggu air ni, bau tu betul betul melekat kat saya....hish,hish,hishhh.... 

p/s: Baju dalam gambar tu,bukan baju baru saya..tapi ketat macam tu laaa...

12 dah buat karangan gred A:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

huhu..sabar kak.wanita mana lak cuba baju akak tu...dah la badan dia bucuk?bg adik baju tu kak..hehe.

Sue said...

mesti tensi sekarang ni..sue pun pernah hantar buat baju..lain yang kita nak lain pulak yg jadinya..sabar je lah yang mampu dibuat..

Cikgu Nurin said...

LM...eeeememang bucuuukkk...geram nih...

Cikgu Nurin said...

Sue...memang tersangat tensi...ukuran lain satu hal, bau tu...eeee...GERAM.

suri solehah said...

sabar cikgu..pergi hantar balik n suruh baiki semula

kasihredha said...

haiya...manyak musyuk aaaa...tak boleh jadi..sapa punya bau ni??

hihi...rasa2nya setiap org pernah terkena begini...
sekali tu tukang jahit tu... jahit kain akak berbelah kat belakang nampak sampai paha.ayoyo mana pernah akak pakai kain belah macam ni...sedeh tauuu

g0m0k9enDek said...

eeaaauuuuuu! akak!!! menci lah camtu... dah tu baju ketat lak... kalo gomok konpem x pkai sbb segan.. hak3... p mandiii! musyuuuukkkkkk! hahaha!

sarah-najwan said...

mesti da ada yg try baju tu..huhu
xpenah kene lagi camni..salu bau kain baru je kan..

sobar ajo la..

princeduyong said...

hehehe...tu geram bercampur ngan takde air tu...gali perigi wat standby... :)

YAYA AZURA said...

leh lak dorang main test baju..pastu siap tinggal bau bushukk lagi...ape laa..

Sephi Sephia said...

hahaha...kelakarlah baca entry ni.

Cikgu Nurin said...

Suri: Lepas basuh nak g alter balik...sempit maaa..tk le nafas...

kak Kasih: Ayyooo..nampak itu paha..seksiiiii...hi hi hi...geram kan? len ditempah,lain dapat.

Gomok: bau mucuk tu bukan akak punya tau....akak wangiiii... hi hi hi...

Sarah: agaknya anak dia tumpang pakai g kenduri pas tu dendiam hang balik baju tu...:(

Price: Nak gali tanah,tanah keras...he he he

Yaya: Tu laaa...tak amanah laaa...

Sephi:Akak citer ngan kenkawan, pas tu deorang asik bau bau akak n kata eeeiii...bucukkk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...