Tengku Aminah Tengku Kari Tengku Ibadat

Anda suka berfacebook?   Saya amat-amat jarang sekali sekarang ni hendak ke facebook.

Kecuali, di satu komuniti yang dicreate oleh salah seoarang kaum kerabat saya - saya panggil Koyi ( En. Mohamad Khairi ).
Komuniti - KUAK TERCINTA -...di situ, semua yang join adalah orang-orang Kg. Kuak di daerah Lenggong, Hulu Perak ( dekat Tasik Raban ).
( korang kena sebut KUAK tu sengau sikit...bukan kuak lentang tau...)

Melalui komuniti inilah kami kenal saudara mara, jauh dan dekat.
Dulu tak tau hang anak sapa...melalui komuniti ini, baru dapat tau dan kenal...

Ada ramai yang dah berjawatan tinggi, bergelar dan ramai juga yang berhijrah, berhubung kembali di sini.
Walaupun saya di kampung ini hanya sekejap ( dibesarkan di Kuala Lumpur dan Ipoh), tapi mak dan abah saya orang kampung ni.

Di komuniti ini, tidak ada status seperti :
"Rindu dia..."
"Lapar...nak makan.."
"Eeee..sakit hati..."
Saya rasa status mcm tu agak annoying...( pada saya...bukan pada orang lain ye...)

Terima kasih kepada Koyi, yang tak jemu jemu berkeliling kampung katanya mencari gambar gambar lama, yang sangat sangat nostalgik...tak tau mana dia dapat...berpuluh puluh gambar yang diupload.....

Contoh, gambar di atas tu. Itu gambar nenek yang tak pernah saya lihat....
Nenek saya...saya hanya lihat nenek di facebook. 
Itupun setelah usia masuk 40carat kata Mazlin Nordin...ha ha haaa....
p/s: AlFatihah untuk nenek dan orang orang yang telah mendahului kita...Semoga mereka aman di sana...

8 dah buat karangan gred A:

sarah-najwan said...

bagusnya usaha gini
sekurang2nya dpt kita kenal
susur galur kita..sedara kita yg lama kita xtgk..

seme dlm fb ni..sedara awak yer..bagus gtu..

Cikgu Nurin said...

Ha'ah Sarah...hampir semuanya...mmg pun baru tahu kaitan antara sesama kita...

abgreds said...

Nampak nenek haku tak Nurin..? Ko tanyakan en. Mazidul kot-kot dia ada info...

p/s : Tu nama betul dia ka... awat panjang name tag tu..
Tahniah kat sumua kerabat ko yer..

Cikgu Nurin said...

Abgreds.nanti aku minta tlg nenek aku tanya kat 'sana', ada brani? ha ha ha...

Itu nama dia,sama bapa punya nama sama datuk punya nama juga....

GreenJade said...

sy pon jrg2 ber fb..if ade ape2 important jek terjah fb

tp best jugak fb nih dh byk menemukan kite dgn sanak sedara dekat jauh :)

salam ziarah..sy link blog chekgu yea :)

kasihredha said...

sebenar fb ada juga kebaikan..dpt merapatkan lg hubungan sedara mara...sedara yg tak pernah kenalpun boleh kenal kat fb...silaturrahim dapat di tingkatkan.

g0m0k9enDek said...

teringat kat nenek kita la..

♥ manje ♥ said...

salam ziarah

bagus la kalau ada yang berusaha mencari susurgalur keluarga... (^^) ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...