Hai semua....
U all suka berkawan tak?
Suka tegur tegur orang tak?
Suka lempar senyum ikhlas tak? -jangan sebarang senyum, tersenyum kat laki bini orang kang, *bercepuk!...nah hambek kau...*
Kalau suka, kita geng...meh, give me five*kelepek*....

Ni ada citer, pasal suka sangat nak beramah mesra dengan orang.
Jam lapan tadi, sambil ke pasar pagi, saya singgah di Restoran Lontong King, tapau breakfast.
Tengah tunggu order, tetiba dengar orang jerit, suara budak, "Cikguuuu..."
Toleh belakang, Si Naim tersengih kat saya.
Tau la bebudak, cikgu dok jarak sejengkal je, jerit macam nampak artis pojaan...
Kat sebelah,berdiri sorang pompuan,bertudung,seluar tiga suku.
Muka ketat.

"Ha Naim, beli apa?"..
"Nak beli chiken chop cikgu..."
"Ha?chiken 'chop' cikgu?..."
"He he...cikgu ni...ni ha...ayam tu..."
"Ohh..ni mak ke?"
Saja tanya buat buat bodoh...
Dah tentu la mak dia, muka acuan sama.
Berpeluk tubuh, buat buat tak nampak saya yang berdiri betul betul kat depan dia.

"Puan, apa kabar?"
Pause. Tunggu kot nak hulur tangan. Tak pun.
Muka masih pandang tempat lain.
Saya hulur tangan. "Apa kabar puan?"
Sambil muka masih kat tempat lain, hulur tangan, sikiitt jer...senyum senget sebelah kiri.
"Ni mak Naim ye?"
"Hmmmm..." - muka masih pandang kat sebelah meja makan.

Tengok keadaan acuh tak acuh dia tu, saya pun malas lah nak layan.
"Okey la Naim, bye.."

Aduiii...susah sangat ke, nak menegur orang, nak sambut salam orang?
Bukan kena bayar pun...
Hmmmm...tak nak sudah...
*Ada aku kesah?*



len kali, kalau tak nak jumpa orang, bila keluar, pakai macam ni tau, baru orang tak tegur,
tak ramah dengan u....

20 dah buat karangan gred A:

GreenJade said...

ntah nye sombong x bertempat..kalu tegor2 ramah mesra jatuh susuk2 dia gamaknye..aduhaii..

sabar ye chekgu..manusia kdg2 ade hari2 senggugut dia datang..hehehe

Cikgu Nurin said...

Ha ha ha...ye kut ..angin senggugut.. hi hi hi...

sarah-najwan said...

ee..ada gak org gtu ek?..tu namonya sombong..

saya alhamdulillah xkena lagi pglmn gtu..harap2 xkene..

Cikgu Nurin said...

Dia lawo kut.....tak pun dia jele akak lawo...keh keh keh...

g0m0k9enDek said...

kalo kita, kita yg akan buat bodo dulu bila dah pasan mak dia muka ketat!!!

gerammm!
huhuhu.. emo plak...

kasihredha said...

masalah hormon wanita kot...hihi

Cikgu Nurin said...

Gomok: Akak Dah terdiri depan dia...kang tak tego,kata cikgu sombong lak....

Cikgu Nurin said...

Kak Kasih: Tu la pasal....angin kus kus dah datang...

alizaarif said...

agaknye otak dia x paham org ckp kot hahahaha...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam cikgu nurin, tq sudi follow BSB. Gambar tue dkt tasik raban kata empunya gambor lerrr. Saya tak wujud lagi masa tueee...heee2. Terima kasih sudi follow BSB. Salam perkenalan.Ramai ker org lenggong kat blog cikgu.

Cikgu Nurin said...

aliza:agaknyer la kot...cakap arab daaa...

Cikgu Nurin said...

BSB:Tasik Raban tak femes lagi masa tu....ada ramai jugak org lenggong yg datang blog ni...juz say hi...ada follower jugak.....

salam kenal untuk adik BSB gak...rerajin datang ye...

rinie din said...

sombong gila, org gila tak sombong camtu. ops terlebih sudah

ckLah@xiiinam said...

Selalu jumpa golongan ibu yang datang ke sekolah dengan gaya begitu....Mungkin nak bagi mesej, "Eleh...cikgu ni, kau siapa?"

Ati Masrif said...

salam kenal cikgu,

terima kasih FLW blog kita na..
kita baik...ewah..angkat bakul sendri ^_~

kekadang hairan dgn manusia yg mcm ni
agaknya asyik dgn dunia nya sendiri!

FLW cikgu pula...

Cikgu Nurin said...

Rini: btul btul...orang gila teramatlah ramah gila hihi hi....

Cikgu Nurin said...

ckLah: betul, setuju, nak nak lagi bila dia datang ngan cermin mata beso ngalah artis...

Cikgu Nurin said...

Ati:Ati mmg baik, selalu jumpa kat ruangan komen blogger lain...

orang koporat kut....tapi sepatutnya tunjukkan la muka manis, cikgu ni ajar anak dia...

Tq follow akak...meh kita polow memolow...

g0m0k9enDek said...

akak kita tag akak kontes! miaahahahaha

Cikgu Nurin said...

Ngeeee...toche toche...nnt akk chek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...